Samo tekst
Pretraga

Svim bebama potreban vitamin A radi zatite od infektivnih bolesti

06/09/2008
Vitamina A - Preuzmite (WM) video clip
Vitamina A - Gledajte (WM) video clip

[insert caption here]Kada se rode, one imaju rezervu vitamina A koja je im je dovoljna za kratko vreme dok ne ponu da sisaju. Ali, ukoliko je majka neuhranjena, njeno mleko ne sadri dovoljno vitamina A i beba se bori da preivi. To je situacija u mnogim zemljama u razvoju gde je nivo smrtnosti novorodjenadi posebno visok. Najnovija studija pokazala je da, ukoliko se vitamin A da bebama odmah nakon rodjenja, on moe znaajno da umanji verovatnou smrtnosti.

Devojica rodjena u Bangladeu je jedna od oko 16 hiljada beba iz ruralnih oblasti koje su uestvovale u studiji o efikasnosti vitamina A datog ubrzo nakon rodjenja. Polovina beba primila je kapsulu vitamina A, dok je druga polovina primila lanu pilulu. Istraivai iz kole za javno zdravlje univerziteta Dons Hopkins u Baltimoru, u Merilendu, ustanovili su da je i jedna jedina doza vitamina A moe da pobolja anse za preivljavanja tih beba. Rolf Klem je glavni autor studije.

«Ustanovili smo da rizik od smrti tokom est meseci moe da se smanji za 15 odsto. Samo u Bangladeu, to bi znailo oko 20 hiljada spreenih smrtnih sluajeva novorodjenadi godinje».

Doktor Klem procenjuje da bi, da je vitamin A bio distribuiran svim bebama u Junoj Aziji, pola miliona vie beba moglo da preivi. Ranije je bilo i drugih istraivanja u Junoj Aziji o dobrobitima vitamina A. U Nepalu, starije bebe i deca do pet godina, primala su kapsule vitamina A u okviru nacionalnog programa iji su sponzor bile Ujedinjene Nacije. Studija univerziteta Dons Hopkins sada potkrepljuje dobrobiti primene vitamina A tokom sedam sati posle rodjenja. Kao rezultat, u toku su planovi da se vitamin A obezbedi za sve novorodjene bebe u Nepalu i Bangladeu. Juna Azija nije jedini deo sveta u razvoju koji ima visok nivo mortaliteta novoredjenadi. Rolf Klem kae da je potrebno jo istraivanja u Africi, posebno u regionima pogodjenim malarijom.

«Druge studije su pokazale da vitamin A takodje moe da smanji ono to mi nazivamo 'parazitemijom', napade groznice koji su do sada bili povezani sa malarijom, i da bi samim tim bi mogao da prui zatitu od tog veoma vanog uzroka smrti dece u Africi».

Doktor Klem kae da uzimanje redovnih doza vitamina A nije realno zato to se velika veina beba u siromanim zemljama radja kod kue. Davanje jedne doze bebi tokom nekoliko sati nakon rodjenja predstavlja i samo po sebi dovoljan izazov, kae on, ak i kada je tim babica i seoskih ena prisutan tokom porodjaja.

emailme.gif Poaljite ovaj lanak
printerfriendly.gif Verzija za tampu

  Vest dana
Indijski ministar unutranjih poslova podneo ostavku

  Ostali izvetaji
U bombakom napadu u glavnom gradu Iraka poginulo 30 osoba
Kondoliza Rajs apeluje na Pakistan da saradjuje sa istragom u Mumbaju
Barak Obama nominovao Hilari Klinton za poloaj dravnog sekretara
Troje mrtvih u eksploziji u prestonici Avganistana
Hilari Klinton od sutra i zvanino kandidat za dravnog sekretara
Izraelska vlada odobrila oslobaanje palestinskih zatvorenika
Neizvesna trka dve opozicione stranke na izborima u Rumuniji
EU pozdravlja odluku SB o rasporedjivanju Euleksa
OPEK odlae dodatno smanjenje proizvodnje nafte
Humanitarne organizacije u SAD pogoene ekonomskom krizom
Statini korisni i za osobe koje nemaju povien holesterol
Epski roman o legendarnom fotografu amerikih indijanaca